martes, 22 de diciembre de 2020

Avaluació i Reflexió.

 

Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"

 

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.

 

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.


Reflexió:

El que diuen els autors Greháigne i Godbout és totalment coherent, no obstant això, l’ésser humà quan apareix l’esquema davant d’ell de “jugar contra”, automàticament apareix el pensament de “guanyar”. Tenim la tendència de donar-li més importància a la victòria que a fer bé les coses; competir per guanyar en lloc de centrar-nos a realitzar les accions tant d’equip com en l'àmbit individual correctament. Afortunadament, avui en dia contem amb recursos per a tractar de no fer tan competitius els esports de competició i treballar més el treball en equip; com per exemple anar canviant els equips cada joc.


2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."


"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado

 

 Reflexió:

Segons les reflexions llegides, pense que un esport que es podria gaudir practicant-lo en grups reduïts podria ser el rugbi. És un esport poc practicat entre els xiquets, ja que queda un poc a l’ombra dels esports de massa com és el futbol; no obstant això, no vol dir que als xiquets no els agrade, perquè quan aquest esport apareix en les sessions d’educació física triomfa. És un esport que permet treballar-se en grups reduïts, per exemple practicant els passes, practicant l’atac o la defensa o ja bé jugant xicotets partits. Es fomenta també la participació de tot l’equip, ja que el rugbi és un esport en el qual és molt difícil que una persona a soles puga fer-ho tot, per tant, es treballa en equip. Per altra banda, és un esport que produeix una participació molt dinàmica, el que fa que les sessions tinguen una elevada intensitat.



3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.


 Resposta:

L’esport que podríem transformar de competitiu a cooperatiu podria ser el basquet. Tot i que aquest esport és també cooperatiu, té una part competitiva que fa que els alumnes se centren més en guanyar que en cooperar correctament amb els companys. Per a fer-ho més cooperatiu podem posar aquestes normes:

 

  •       Per poder tirar a cistella, tots els membres de l’equip han de tocar la pilota.
  •      Han de fer-se un mínim de 10 passes abans de tirar a cistella.
  •      Un jugador no pot anar des de mig camp fins a la cistella de l’equip contrari botant a soles.

 

Amb aquestes normes els alumnes estaran obligats a jugar d’una manera més cooperativa e inclusiva; treballant tots junts en equip per poder cistellar la pilota.

Un altre esport on es podrien modificar les normes per fer-lo més participatiu és el voleibol. En aquest cas podríem canviar l’objectiu del joc, dient que cal fer el màxim nombre de toques i passes entre els dos equips sense que la pilota toque a terra.


4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.


 Resposta:

    - Una de les primeres propostes que em venen al cap és canviar un jugador o dos d’equip cada vegada que es faça un punt (si no el molt llarg ni molt curt). Per exemple podríem començar per canviar d’equip a aquell/a xiquet/a que ha marcat.

    - Per altra banda, una altra proposta que vaig escoltar fa poc de temps consistia a dir una quantitat de punts, per exemple 15, i que un equip començara a contar des de 0 i un altre des de 15 (cap avall). El joc finalitzarà quan es troben en un mateix nombre.

    - Una altra proposta és no contar els punts.

    - Posar altres objectius com per exemple que la pilota no toque terra, o que tots els jugadors toquen la pilota.

    - Per últim, premiar altres aspectes del joc com per exemple l'esportivitat, el companyerisme, el respecte i la cooperació a banda de l'habitual puntuació, perquè els xiquets també es donen compte que hi ha molts aspectes importants, no a soles “marcar gol”.



AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

 

x

Pense que la meua participació en classe ha sigut de 10 perquè sempre he tracte d’involucrar-me i col·laborar al màxim amb els meus companys.

 

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

 

 

x

Pel que fa a les respostes d’aquesta activitat pense que són completes i estan bé argumentades i justificades, doncs la meua nota pense que podria ser un 9.

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

 

x

L’aportació que vaig fer en l’apartat que li va tocar al meu equip (tècnica de carrera) va estar a un bon nivell en referència a la implicació en l'activitat. Per això pense que podria tindre un 9.

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

 

x

L’aportació que vaig fer en aquest cas en el meu equip en la progressió d’un esport pense que va ser de 10, perquè l’esport que vam escollir va ser el basquet, el meu esport favorit i al qual he jugat molts anys i vaig implicar-me moltíssim.

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

x

La satisfacció, tant en l'àmbit personal com en l'àmbit grupal pense que és de 10 perquè a escala grupal hem estat tots molt involucrats, i personalment he gaudit molt amb aquestes pràctiques i les he fet el millor que he pogut.

 


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

 

x

La nota d’aquest apartat és un 9 perquè tot i que m’hauria agradat fer-lo amb més calma, he aprés molt amb aquest bloc i he gaudit fent-lo i donant-me feedback amb els meus companys.

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 9,5



No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Avaluació i Reflexió.

  Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. C...