martes, 15 de diciembre de 2020

Possiblement eres més pilotari del que penses!

    En aquesta entrada parlaré sobre les meues arrels relacionades amb pilota valenciana.

    Al principi creia que no anava a tindre avantpassats que hagueren jugat a pilota perquè la meua família per part de mare és de l'últim poble de la Comunitat Valenciana, i la família del meu pare del primer poble de la província de Conca. Es troben a 7 quilòmetres de distància però cadascun pertanya a una comunitat diferent. A més, mai els havia sentit parlar de pilota valenciana ni res en relació a aquest tema.

    Però per a la meua sorpresa quan li vaig comptar a la meua cosina que anava a fer aquesta entrada en el meu blog em va dir que al nostre poble si que es jugava a pilota, en la modalitat de frontó. Es jugava doncs en el frontó del poble, Casillas de Ranera, el qual actualment està reformat i jo jugue amb els meus amics i amigues però amb raqueta.

    La meua cosina em va contar que solien anar quasi totes les vesprades a jugar i en la seua majoria anaven homes. Es feien guants amb fines làmines o *plaquitas de metall per a protegir-se la mà. Després d'això comencem la cerca d'aquestes proteccions, però l'única cosa que trobem, per sort, va ser una pilota.







    La veritat és que m'ha sorprés prou que en la meua família s'haja jugat a pilota, especialment en el poble del meu pare perquè, com ja he dit abans, no pertanya a la Comunitat Valenciana. Per una banda, mai havia sentit que als meus pobles s'haguera jugat a pilota valenciana, i tampoc he vist jo jugar mai a ningú, així com en altres pobles de la comarca sí que hi ha tradició i es continua jugant. Per altra banda, sempre he escoltat jocs tradicionals dels meus avis i pares, però mai he sentit parlar de la pilota.


    M'ha agradat molt parlar d'açò amb la meua cosina i ma mare, ja que per una banda he conegut més les tradicions dels meus pobles i les meues arrels; i per altra banda he gaudit de moments en família.



2 comentarios:

  1. Hola María, que suerte que hayas tenido a alguien que te pudiera hablar un poco más sobre la Pilota Valenciana. En esta entrada he encontrado alguna que otra falta de ortografía y, además, alguna que otra coma que, para la lectura, sería necesaria ponerla. No obstante, has introducido imágenes que acompañan a la lectura y que también sirven de motivación. Además, si quisieras explayarte más sobre el tema, podrías haber navegado por Internet para contarnos si cerca de donde vives o donde vivías de pequeña, hay algún trinquete o había, para así, conocer un poco más sobre su historia. Así pues, mi nota es un 7,5.

    ResponderBorrar
  2. ¡Hola María!
    Me ha gustado mucho leer sobre tus raíces "pilotárias". El texto resume muy bien la información que has podido recopilar gracias a tu prima. Así pues, también se agradece que hayas adjuntado algunas imágenes que apoyan los datos que además has completado con tus experiencias personales.
    A mi también me sorprende que en un pueblo de Cuenca se haya jugado a pilota por eso te agradezco la información.

    No obstante sí que encuentro algunos aspectos a mejorar, como algunas faltas de ortografía, además se podría mejorar el uso de conectores y la presentación mediante la justificación del texto. Haciendo una valoración general de todo lo que he dicho, pienso que la nota que merece esta entrada es un 8,5. ¡Sigue así!

    ResponderBorrar

Avaluació i Reflexió.

  Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. C...