lunes, 23 de noviembre de 2020

Esports alternatius

    Els esports i jocs alternatius engloben totes les activitats físiques que es refereixen a modalitats lúdic-esportives no habituals ni estandarditzades en el nostre entorn. Algunes de les seues característiques són les següents: Són de senzill aprenentatge, tots els practicants solen partir del mateix nivell, utilitzen el menor material possible i aquest material sol ser barat, les regles són flexibles i això fa que es puguen adaptar als diferents nivells o interessos dels participants. 

    Per això mateix, per ser molt flexibles i adaptar-se a diferents tipus de situacions, els jocs i activitats alternatives són més didàctics, ja que ens obrin un ventall de possibilitats que els jocs i activitats tradicionals no.


    Segons el Decret 108/2014, els jocs alternatius apareixen en el bloc de continguts de jocs i activitats esportives, per primera vegada en 4t de primària on es fa referència als jocs alternatius també com a jocs no habituals. Apareixen a partir d'aquest curs perquè és un mitjà excel·lent per a treballar diferents aspectes del desenvolupament integral dels xiquets, enriqueixen l'àmbit de l'educació física i l'esport i són molt pròxims als interessos de l'alumne gràcies a la seua gran capacitat d'adaptació i flexibilitat.


    Els jocs alternatius que hem portat nosaltres a cap en classe han resultat reeixits ja que han sigut ben acollits. Flama molt l'atenció aquest tipus d'esports perquè la societat ens acostuma als esports de massa, com el futbol, i amb l'arribada d'aquests jocs ens adonem de la varietat d'activitats esportives que hi ha i el divertides que són. A més d'això, són jocs que reforcen l'autoestima pel fet que a molts alumnes que no se'ls donen bé els esports de massa són exclosos, i d'aquesta manera, amb els jocs alternatius tenen l'oportunitat d'integrar-se i sentir-se importants en l'equip. 

    En la situació actual en la qual ens trobem és difícil portar a la pràctica no sols aquests jocs, sinó qualsevol activitat. La màscara, el distanciament social i la desinfecció del material en cada ús són detalls que *relentizan, dificulten o impossibiliten algunes activitats esportives.


    A part del datchball, colpbol i floorball, un altre esport alternatiu que podria ser interessant a l'escola és el flagball. Aquest joc de no contacte és també anomenat Futbol Mocador és una variant del futbol americà. Per a jugar-ho es necessita l'estratègia, la intel·ligència i la resistència per a aconseguir el major nombre de punts. Els equips estan conformats per 6 jugadors, dos mocadors a banda i banda de la cintura de cada jugador, un camp, una pilota i tres àrbitres.







3 comentarios:

  1. Hola María, gracias por tu aportación en esta entrada. Mi nota es de un 8. He echado en falta que la lectura sea un poco más amena y atractiva utilizando otro tipo de letra, que sea más grande, dejar espacio entre líneas o subrayar las palabras o frases más importantes de la reflexión para hacer de una lectura tan interesante también motivadora y atractiva.

    ResponderBorrar
  2. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderBorrar
  3. Hola María, a mi parecer en esta entrada, hablas de una manera muy atractiva sobre los deportes modificados, motivando a tus lectores a ponerlos en práctica beneficiándose de todas sus ventajas. Además, haces un análisis interesante sobre el contraste de este tipo de deportes con los deportes de masas y su situación durante el COVID19 ya que, como dices hay algunos que no son adaptables actualmente.

    Pienso que has hecho un buen trabajo, no obstante, debes tener cuidado con las traducciones literales del castellano al valenciano, ya que por ejemplo cuando hablamos de llamar la atención utilizaríamos "Crida" en vez de "flama". A parte de estos pequeños errores, me ha gustado mucho tu reflexión y que además, hayas adjuntado un vídeo en el que podemos ver la práctica del flagball por eso te califico con un 9

    ResponderBorrar

Avaluació i Reflexió.

  Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. C...