jueves, 3 de diciembre de 2020

Reflexió sobre el bosaball

     L'esport alternatiu que hem triat en el meu grup per a la realització d'una unitat didàctica ha sigut el “bossaball”. Sincerament teníem altres esports per davant, però no vam poder optar a ells de manera que vam triar el bosaball.

    
    El motiu de triar aquest esport i no un altre, és perquè aquest esport compta amb un material que crida l'atenció als xiquets: un matalasset gegant. Aquest material només l'utilitzen en educació física i a més no s'utilitza amb molta freqüència; de manera que suposa un atractiu únic per als alumnes. A més del matalasset, en aquest esport es manipula i colpeja una pilota, un altre element que crida l'atenció als alumnes; pel que pensem que és un esport que cridarà molt l'atenció i els alumnes es mostraran motivats per a jugar.




    El bossaball va naixer a Màlaga al 2004 de la mà d'un belga, Filip Eyckmans, el qual pretenia unir les seues dues passions en un sol joc: el volei-platja i la música brasilera. Finalment va aconseguir una fusió entre quatre esports: volei-platja, futbol, capoeira i gimnàstica, tot a ritme de bossa-nova (estil musical que deriva de la samba i el jazz, d'aquí el nom d'aquest esport).

Per poder practicar Bossaball cal tenir un bon domini de la pilota tant amb les mans com amb els peus, així com posseir un gran sentit de l'equilibri, del ritme i rapidesa de moviments.



Les regles són les següents: 


-Juga 4 vs 4, 5 vs 5 i 6 vs 6, i el mètode de posicionament és gratuït, però en general són 3 en el front, 3 en la part posterior, el mitjà del front és el punt final, en el trampolí, i els altres són receptors i passadors. 


-L'objectiu principal és fer que la pilota toque el sòl en sentit contrari. 


-Un màxim de 5 contactes per equip. 


-Es pot jugar en diverses parts del cos. 


-Si la pilota colpeja l'àrea segura, està fora. 


-En Bossaball, la pilota pot rebotar o rodar, i si no es mou, pot ser el punt d'anotació per a l'equip contrari. 


-No toque la xarxa. 


-El joc són a 21 punt.


    Quant al material, al temps i en l'espai, no podem comprar un matalasset de *bossaball perquè primer has de tindre llicència per a comprar-la i segon és molt cara; pel que representarem la pista ajuntant matalassets en el gimnàs i posant una xarxa al mig. Quant al temps d'aquesta unitat didàctica serien de 2-3 setmanes fent molts exercicis previs abans de jugar partides. Aquest esport estaria orientat a alumnes a partir del segon cicle ja que ells del primer cicle fins i tot no compten amb un equilibri i una motricitat tan desenvolupada. 


    Una xicoteta modificació de les regles que duríem a terme seria la impossibilitat de colpejar la pilota amb els peus, perquè en qualsevol curs seria molt complicat i possiblement els alumnes més futbolers voldrien destacar i colpejar la pilota amb força, i no podríem jugar d'una manera dinàmica.


    Creiem que és un esport complicat però alhora molt interessant i complet perquè treballes la psicomotricitat de totes les parts del cos, es treballa la cooperació i el treball en equip a més treballes el llançament de pilota, la recepció de la mateixa i també la precisió, perquè has d'intentar passar la pilota d'un costat a un altre i intentar llançar-la dins dels límits de la pista, i a un lloc de l'altra pista on no hi haja cap company i intentar fer el punt.


    En la nostra unitat didàctica treballarem els continguts necessaris per a jugar al Bossaball a poc a poc, ensenyant i practicant primer diferents maneres de colpejar la pilota, i farem activitats prèvies perquè vagen aprenent tant les normes, entre altres activitats.


Finalment, us deixe una infografia on es recullen els aspectes més rellevants sobre aquest esport.









1 comentario:

  1. Gracias María por compartir este juego alternativo que no conocía y que ahora, tras la lectura de tu entrada, sí.
    Para mejorar la calidad de la lectura, sigo diciendo que podrías haber utilizado otro tipo de letra, poner en negrita las palabras más importantes para llamar la atención del lector u otro tipo de opción de la aplicación que haga de la lectura más atractiva y curiosa. Además, creo que podrías haber puesto en la infografía un apartado donde estuvieran explicadas brevemente las reglas, para tenerlo todo en la infografía. Mi nota es de un 7,5.

    ResponderBorrar

Avaluació i Reflexió.

  Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. C...