lunes, 23 de noviembre de 2020

Colpbol i datchball

 El passat 19 de novembre vam tindre la sort que un dels millors professors d'Educació Física vinguera a la Universitat de València a donar-nos una classe sobre dos esports alternatius molt treballats hui dia en els col·legis. Aquests jocs són el colpbol i el datchball.


    La primera part de la sessió hem vist els continguts teòrics de tots dos esports. Per sort, en els meus últims anys d'institut vaig tindre l'oportunitat de jugar al colpbol. Aquest esport, va nàixer l'any 1997 per un mestre d'educació física valencià anomenat Juanjo Bendicho. Aquest esport és semblant al futbol, però amb la mà, i algunes normes que el fan un joc inclusiu, divertit i col·lectiu. Respecte al datchball, és un esport molt semblant al famós joc del “cementeri”.


    Una vegada explicats tots dos esports, hem procedit a la pràctica. En primer lloc, hem jugat al datchball, que com ja he dit anteriorment, és molt semblant al cementeri. El datchball és un esport on tractem d'eliminar als membres de l'equip contrari llançant una pilota de goma espumeja (que no faça mal) i intentant que toc a algun dels membres i caiga a terra. Si per contra la persona a la qual se li ha llançat la pilota la agafa sense que haja botat, l'eliminat serà aquell que l'ha llançada. A més d'eliminar a aquell que ha llançat la pilota, també se salva un membre del teu equip que estiguera eliminat, el primer d'ells per a ser mes precisos (i així successivament). Gana l'equip que aconseguisca eliminar a tots els membres de l'equip contrari. 

    Aquest primer deporte ens ha agradat molt i hem gaudit molt jugant.




    Després, hem jugat al colpbol. Aquest esport consisteix a ficar gol a l'equip contrari colpejant la pilota amb la mà oberta (mai amb el puny ni amb els peus, excepte el porter que si que pot BUIDAR amb e peu), i sense poder colpejar dues vegades seguides la pilota, per la qual cosa es necessita a la resta de companys per a avançar i ficar gol.

    Aquest segon esport ha sigut el que més èxit ha tingut sens dubte, no perquè no ens haja agradat el datchball, sinó perquè aquest ens ha encantat i hem rigut i hem gaudit com a xiquets.




    Finalment, hem fet una reflexió conjunta sobre la importància d'aquesta mena d'esports en Educació Física, ja que són esports amb valors molt importants, són motivadors, cooperadors, ajuden a pujar l'autoestima dels xiquets, són divertits i alhora coeducadors. A més de treballar aspectes del currículum d'educació física com el tir i la recepció de la pilota. De fet, el colpbol és un esport que apareix com a obligatori en el currículum d'educació física, ja que, com hem pogut comprovar, és un esport molt complet i el seu creador es va esforçar moltíssim per a aconseguir que hui dia troba arribat tan lluny.


2 comentarios:

  1. Hola María, al leer esta entrada he vuelto a recordar la práctica que pudimos vivenciar en el gimnasio de la UV con la profesora Cristina, que enriquecedora, ¿verdad? Veo que te gustó bastante y que seguro que lo pondrás en práctica con tus futuros/as alumnos/as. Mi nota es de un 8,5 porque sigo echando en falta que la lectura sea un poco más amena y atractiva utilizando otro tipo de letra, que sea más grande, dejar espacio entre líneas o subrayar las palabras o frases más importantes de la reflexión para hacer de una lectura tan interesante también motivadora y atractiva.

    ResponderBorrar
  2. ¡Hola María!
    En esta entrada he podido ver como reflejas de una manera clara tu vivencia en relación con estos dos deportes alternativos, lo haces de una manera resumida en la que nos podemos hacer una idea sobre los beneficios que nos puede aportar la práctica de estos deportes en el aula. Además, es de agradecer que añadas enlaces a vídeos, ya que, esto ofrece apoyo a tu explicación.

    En cuanto a mejoras, yo explicaría los pasos para jugar de una manera más fragmentada, a modo de instrucciones más visuales. Además, revisar la utilización de las comas y los puntos podría mejorar la fluidez de tu discurso. Así pues, calificaría esta entrada con un 8,5.

    ResponderBorrar

Avaluació i Reflexió.

  Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. C...